Πέμπτη, Μαΐου 29, 2008

Ράλλυ Ακρόπολις: επιτέλους αρχίζει

Ο εθνικός μας αγώνας, έστω και κουτσουρεμένος σε σχέση με 10-15 χρόνια πριν (όταν και είχε συνολικό μήκος 2.700χλμ, ξεκινούσε από την Ακρόπολη, περνούσε από Πελοπόννησο -Πάσιο, Λεβίδι, Βυτίνα, Αρχαία Ολυμπία, Καλάβρυτα- και συνέχιζε Στερεά Ελλάδα -Γαλαξείδι, Ιτέα, Δελφούς, Αράχωβα, Ελικώνα- για να καταλήξει πάλι στην Ακρόπολη), αρχίζει αύριο Παρασκευή 30/5 και ολοκληρώνεται την Κυριακή 1/6 (για κοίτα για πότε έφτασε πάλι ο Μάιος).

Στα θετικά της φετινής διοργάνωσης συγκαταλέγονται:

  • η τελετή εκκίνηση (ξανά) κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης μετά από 3 χρόνια απουσίας (αν και ήταν αλλιώς παλιότερα που εκκινούσαν κανονικά από εκεί τα αυτοκίνητα, και όχι μια απλή τελετή, αλλά η προστασία των αρχαιοτήτων μας είναι σαφέστατα σημαντικότερη). Τουλάχιστον κατάλαβαν οι υπεύθυνοι στην ΕΛΠΑ, τον ΕΟΤ και το Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης ότι το ράλλυ Ακρόπολις είναι ίσως το μόνο μεγάλο διεθνές γεγονός (και μάλιστα ένα από τους τρεις καλύτερους αγώνες του πρωταθλήματος, μαζί με Μόντε Κάρλο και Φινλανδία) που εδώ και 55 ολόκληρα χρόνια διοργανώνεται κάθε χρόνο στη χώρα μας και προσφέρει τεράστια τουριστική προβολή. Και τι καλύτερο να εκκινεί κάτω από τη σκιά του Παρθενώνα.
  • η υπερειδική στην πίστα του αεροδρομίου στο Τατόϊ, μετά από 40 σχεδόν χρόνια. Τότε, όταν τελείωνε ο αγώνας την Κυριακή, γινόταν αγώνας ταχύτητας με όσους είχαν τερματίσει στην Ακρόπολη μία ημέρα πριν, το απόγευμα του Σαββάτου. Αν υπήρχε ισοβαθμία στο αγώνα, το αποτέλεσμα του Τατοΐου καθόριζε τον νικητή (κάτι σαν μπαράζ δηλαδή). Φέτος θα έχουμε στο Τατόι την πρώτη υπερειδική, τρεις ειδικές ενδιάμεσα, και τον τερματισμό.
  • η παρουσία όλων των εργοστασιακών ομάδων, και των 27 από τους 28 οδηγούς του παγκόσμιου πρωταθλήματος! Θα είναι όλα τα αστέρια εδώ (Sébastien Loeb, Mikko Hirvonen, Chris Atkinson, Petter Solberg κ.α.).
Δυστυχώς, με τους νέους κανονισμούς έχουν μειωθεί πολύ τα χιλιόμετρα του ράλλυ (π.χ. δεν επιτρέπονται τα ελαστικά με αφρό, οπότε για να αντέχουν πρέπει οι ειδικές διαδρομές να είναι μικρότερες) και επίσης, για μία ακόμη χρονιά, το ράλλυ δε φτάνει στη Φωκίδα και τη Φθιώτιδα όπως παλιά, εκεί που υπήρχαν οι καλύτερες και θεαματικότερες διαδρομές. Αιτία γι' αυτό είναι η έλλειψη τουριστικών υποδομών στη Φθιώτιδα αλλά και η μείωση του κόστους του αγώνα (για άλλες δραστηριότητες και γεγονότα, βρίσκουν λεφτά και γίνεται... της Καλομοίρας).

Μακάρι φέτος να μπορούσα να πάω όπως παλιότερα, αλλά ... time there is not. Ο ήχος των αυτοκινήτων, η σκόνη, ο ενθουσιασμός, είναι μοναδική εμπειρία. Πάντως το website του αγώνα φέτος δίνει αρκετές πληροφορίες (αλλά ρε γαμώτο, μόνο αυτό μπορούσαν να δώσουν εικαστικά για τον καλύτερο ίσως αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ;) και επίσης μπορείτε να αγοράσετε και διάφορα σουβενίρ από εδώ και σε πολύ καλές τιμές (π.χ., t-shirt του Ακρόπολις με 13€).

Φόρτσα Sébastien!!!

2 σχόλια:

  1. Αναμνήσεις από Ράλλυ Ακρόπολις πριν από 30+ χρόνια με ειδική διαδρομή από το Δερβένι Κορινθίας προς την Ευρωστίνη (ανάβαση). Check point μέσα στο χωριό (Ζάχολη ή Ευρωστίνη) και όλα τα πιτσιρίκια τότε να καθόμαστε πίσω από την επιτροπή και να χαζεύουμε... Και σχόλια του στυλ: "αυτός είναι καλύτερος γιατί έχει κόκκινο αυτοκίνητο"... :) Τι να περιμένεις από 7-8χρονα; Οι "μεγάλοι" πιάνανε θέσεις στις στροφές πιο πάνω για να δουν "δράση", εμάς θα μας σκοτώνανε οι μανάδες μας αν το σκεφτόμασταν! :)

    Μετά ο χωματόδρομος ασφαλτοστρώθηκε και η ειδική καταργήθηκε... :( Τα τελευταία χρόνια γίνονται κάποιοι αγώνες αλλά δεν έχει τύχει να βρίσκομαι εκεί.

    Και όσο για τον Sebastien, πάλι μες το μυαλό μου είσαι... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Περασμένα μεγαλεία Ανυα. Και όπως διαπιστώνουν και οι ίδιοι οι οδηγοί, καλό θα ήταν το ράλλυ να ξαναγυρίσει εκεί που ανήκει: στο χώμα της επαρχίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή